Dizna za pištolj za farbanje
Kako smo već pominjali farbanje na mnogim mestima se sve više umesto ručnim putem odvija uz pomoć kompresora i uz pomoć principa pneumatike. Da bi se takvo farbanje odvijalo, potrebno je naravno imati kvalitetni alat za rad pa samim tim i imati kvalitetne delove za sam alat. Alat koji služi za farbanje, odnosno mašina kojom se farba jeste kompresor za farbanje. Ipak, bez pištolja za farbanje ne bi se moglo gotovo ništa.
Farba koja se skladišti u za to predviđenim posudama se uz pomoć pritiska ubacuje u pištolj i pištolj dalje ostvaruje farbanje. Da bi se farba na pravi način dozirala i da ne bi dolazilo do prelivanja, kapanja ili curenja farbe po površinama koja se farba potrebno je imati kvalitetnu diznu. Dizna predstavlja jednu malu spravu koja se može nazvati i ubrizgavačem a koja služi da ubacuje odnosno ubrizgava tačno određenu dozu farbe u pištolj. Upravo se na ovaj način sprečava bilo kakva vrsta curenja i kapanja farbe pa se i zbog toga pravovremeno doziranje može videti na finalnom proizvodu koji je ofarban. Vrlo je verovatno da se ovakav princip farbanja stvorio još u najstarija vremena jer se i sama ideja o dizni nije rodila toliko skoro.
Dizne za neke druge namene mi možemo videti još u starim zalivnim sistemima, a kasnije su se nalazile i na automobilima i na motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Koliko je bitno imati kvalitetnu diznu govori i to da se bez dizne gotovo ni ne mogu ostvarivati nikakvi procesi farbanja. Dizne se mogu menjati na određeni vremenski period ali je vrlo poželjno da se menjaju češće. Menjanje dizni je proces koji pospešuje farbhanje ali osim toga ima i jednu veoma funkcionalnu upotrebu.
Naime, kako bi se sprečili kvarovi na mašinama poput kompresora ili curenje i pucanje creva, potrebno je često voditi računa upravo o diznama. Loša dizna može da doprinese lošoj kompoziciji čitave mašine što može biti uzročnik i većih kvarova.