OdIgleDoLokomotive
Dobrodošli: neregistrovani
Pretraga
korpa
spacer
Klešta za šelne

Može se reći da se čitave konstrukcije u automobilima ali i na mnogim drugim uređajima koji rade na određeni pogon, sastoje od cevi i kablova a na cevima koje služe za sprovođenje nekih materija često se postavljaju šelne. Uloga šelne naime jeste ta da na jednom mestu obuhvati sve one kablove ili cevi tako da ih drži kompaktno i bez mogućnosti odvajanja. 

Šelne mogu biti različitih vrsta i često se postavljaju na  uređaje ali i u enterijer automobila na ona mesta gde je potrebno kablove ili cevi držati na okupu. Šelne se mogu postavljati  i ručno ali je u tome potrebna velika silina kako šelne ne bi popustila i kako bi mogli da se ujedine svi predmeti koje šelne drže. 

Svakako da su dizajneri alata vodili računa o tome pa su na vreme obezbedili predmet tj. oruđe koje služi za savijanje i montiranje šelni. Šelne se stežu uz pomoć posebno namenjenih klešta koja se nazivaju klešta za šelne. Postoje različite veličine šelni pa sam im tim i različiti modeli klešta za šelne. 

Klešta za šelne napravljena su tako da se ni u jednom trenutku ne oseti bol ili naprave žuljevi jer se ovaj alat ergonomski dizajnira. Ručke kod klešta za šelne su najčešće prekrivene PVC-om a ručke su napravljene preklopno. Klešta za šelne se dakle koriste isključivo za montiranje šelni odnosno pritezanje kada popuste. Šelna se u toku procesa pritiska ne lepi i ne događa se da dođe do oštećenja rukava. Ono što mnoge zanima jeste i to od kakvih se zapravo materijala prave ova klešta te i kakav im je kvalitet. 

Pa vredi pomenuti da  je često korišćen hrom-molibden za izradu ovih klešta te je samim tim i kvalitet više nego zagarantovan. Klešta su pogodna za montažu na cevima radijatora i cevima za gorivo i to kod Audija, Opela, BMW-a, Mercedesa, Honde, Nissana i Mazde. Ovo su samo neki od primera jer naravno klešta možete koristiti na svim mestima prilikom popravke i radova na svim automobilima.
spacer