Sredstva za pranje vozila
Kako pravilno čistiti i prati automobil sredstvima i peračima za pranje: Usled delovanja raznih vremenskih prilika, industrijskih gasova, prašine ili soli koja je posuta po putevima - najvise stradaju: rubovi krila, spojevi na haubi, spojevi na krilu, donji deo vrata, spojevi na zadnjoj haubi, pragovi, boja na vozilu. Isto tako usled ptičijeg izmeta, smole drveća, polenske prašine i sl. strada boja i lak na vozilu i zato treba odmah nečistoću isprati, a to naročito raditi u zimskom periodu. Temeljno treba oprati vozilo određenim sredstvom za pranje, kao i unutrasnju stranu blatobrana. Vozilo treba štititi voskom redovno, a obavezno kada primetite da voda ne stvara kapljice na karoseriji. Zaštita voskom sprečava dejstvo hemijskih supstanci. Poliranje je neophodno samo onda kada je boja matirala.
Pranje motora se vrši sa upotrebom odgovarajućih sredstava i tople vode pod pritiskom. Hromirani delovi koji su korodirali, čiste se posebnim sprejom, dok tačkice koje su se uvukle u hromirane delove,odstraniće se, ako se dobro istrlja ošteceno mesto i isprska odgovarajućim sprejom. Nakon razlaganja rdje, dobro istrljati suvom krpom. Gumeni delovi najlakše se zaštićuju glicerinom (kederi oko vrata) i ribljim uljem (točkovi). U zimskim danima kederi oko vrata i gepeka mogu da se zalepe i prilikom otvaranja oštete,da se to ne bi desilo,potrebno ih je namazati glicerinom.
U letnjem periodu, pneumatici neće zbog toplote ispucati ako se namažu ribljim uljem.važno je napomenutu da treba koristiti sredstva za pranje auta, isključivo namenjena za te svrhe. Ako perete automobil sredstvom za pranje koje nije deklarisano za održavanje automobila rizikujete da oštetite svoj automobil.
Najvažnije kod ručnog pranja je prethodno omekšavanje i spiranje grube prljavštine bez upotrebe sunđera. U suprotnom, ostaci prljavštine će se ponašati kao najfiniji brusni papir. Zatim se pomoću mekog sunđera i bez mnogo pritiskanja vozilo pere odozgo prema dole. Jako zaprljane delove, kao što su točkovi, treba prati na kraju i u te svrhe po mogućnosti treba koristiti drugi sunđer. Na kraju je potrebno temeljito ispiranje vodom i sušenje kožnom krpom.
Za šamponiranje ne koristiti sredstva koja se koriste u domaćinstvu. Ova sredstva sadrže komponente koje razgrađuju masti i skidaju nanešen zaštitni sloj i oštećuju lak. Zato ne treba upotrebljavati krpe ili sunđere koje inače koristite u domaćinstvu. Neophodno je pridržavati se napomena za upotrebu aparata za čišćenje pod visokim pritiskom - naročito u pogledu pritiska i minimalnog rastojanja (više od 15 cm!). Obratite pažnju na dovoljno rastojanje od mekih materijala kao što je guma ili izolacija. Naročito treba obratiti pažnju kod upotrebe sredstava za čišćenje. Sredstva nikada ne nanositi direktno na zagrejan lak - principijelno važi pravilo: ne perite vozilo na suncu!
Poliranje je potrebno ukoliko je površina laka postala neugledna i ukoliko se sredstvima za konzervisanje više ne može postići odgovarajući efekat. Ukoliko upotrebljena politura u svom sastavu ne sadrži pomenuta sredstva, preporučuje se njihovo naknadno nanošenje. Obratite pažnju na to da mat lakirani delovi i delovi od plastike ne smeju biti tretirani sredstvima za poliranje i tvrdim voskom. Najbolje rezultate poliranja postižu se ako se politura nanosi u pravcu okretanja kazaljki na časovniku, a samo poliranje mekom krpom pokretima suprotnim od kretanja kazaljki.
Radi sprečavanja pojave korozije trebalo bi laka oštećenja laka (udari kamenčića) odmah premazati tzv. olovkama u boji ili lakom u spreju. Ukoliko je već došlo do formiranja sloja korozije potrebno je dobro ga očistiti. Pre nanošenja osnovne boje potrebno je naneti osnovni premaz za zaštitu od korozije. Spoljni delovi od plastike čiste se standardnim postupkom pranja. Ukoliko to nije dovoljno, upotrebite sredstvo za čišćenje plastike i očistite zaprljanu površinu mekom krpom ili sunđerom.
Za hromirane delove postoje specijana sredstva za čišćenje koja korodiranim ili matiranim površinama vraćaju sjaj. Na naplatcima za točkove se taloži najveća prljavština: prljavština od kočnica, pigment i prljavština sa kolovoza stvaraju tvrdi sloj. A da naplaci od lakog metala ne bi bili nagriženi potrebno je taj sloj i sloj od soli svake druge nedelje oprati. Posle pranja naplatke je najbolje tretirati sredstvom za čišćenje naplataka koja ne sadrže kiselinu. Otprilike svaka tri meseca potrebno je dodatno naneti tvrdi vosak. Svako evetualno oštećenje sloja laka potrebno je popraviti.
Da bi dugo ostala čista i meka koži je potrebna posebna nega. lako zaprljane površine kože, kao što je prašina, potrebno je redovno brisati lako navlaženom pamučnom krpom. Dva puta godišnje potrebno je čišćenje orginalnim sredstvima za čišćenje kože. Njihovo redovno korišćenje štiti kožu od fleka, izbleđivanja i isušivanja. Jače zaprljane površine, npr. od hemijske olovke, mastila ili laka za nokte koja se sredstvima za negu kože ne mogu ukloniti, uglavnom se mogu odstraniti postupkom. Armaturnu ploču, središnju konzolu i bočne pregrade za odlaganje sitnica najlakše ćete osloboditi od prašine i ostale prljavštine pomoću vlažne krpe. Prljavštinu na naboranim plastičnim delovina možete otkloniti originalnim sredstvom za čišćenje plastike.